Rahsia Victoria

Rahsia Victoria Andai kamu adalah mangkuk maka saya adalah penghayunnya

  • Title: Rahsia Victoria
  • Author: Bart Ahmad Ingrid Anggriani
  • ISBN: null
  • Page: 320
  • Format: Paperback
  • Andai kamu adalah mangkuk, maka saya adalah penghayunnya

    One thought on “Rahsia Victoria”

    1. Pehhh. Apa yang dia cakap, secara diamnya, aku setuju. Perempuan memang susah nak dipahami. Aku sendiri pun tak paham diri aku. Apa dia kata pasal perempuan pikir lelaki ada telepati tu betul. Memang aku pun gitu, aku harap dia paham apa yang aku cuba nak sampaikan (atau even benda tu masih ada dalam hati). Lol. Perempuan memang makhluk yang rumit."The problem with women is they cant say it straight. The bigger problem is.ey think men do comes with telepathic device."WIN.

    2. Aku syak Bart meminati wanita yang bermula degan huruf S di depan nama ie. Salma hayek, Salmah, Saodah, Syarifah. wattahel.

    3. Pertama sekali, saya disinggung perasaan malu untuk meneruskan bacaan lantaran wujudnya perkataan yang kurang sopan yang digunakan dengan kerap dalam wacana ini. Namun, perlu saya akui, RV ialah gabungan teks yang dielaborasi secara ringkas namun masih tetap mengangkat tema, subjek, dan topik dengan menarik - lalu saya teruskan. Sepanjang membaca RV, kita akan menemukan bahawa bahasanya 'personalised', iaitu bahasanya menonjolkan diri peribadi. Ah, wacananya sahaja merupakan sebuah karya naratif [...]

    4. buku nipis yang ada ilmu tebal di dalamnya, itu sudah cukup menerangkan betapa bagusnya buku ini, walaupun buku ini mengandungi beberapa perkataan yang dianggap jijik oleh sesetengah orang, tetapi itu adalah cara penulis menulis, dan penulisan secara santai ini kadangkala jauh lebih menarik jika dibandingkan dengan penulisan yang skema. Ternyata penulis merupakan seorang pemerhati yang bagus dalam memerhatikan golongan opposite gender ataupun "perempuan". Lelaki amat digalakkan untuk membaca buk [...]

    5. seriuslepas baca buku ni aku rasa bart macam minahleter dalam majalah giler-giler. tapi steady sebab dia bart ahmad.

    6. Bart, seperti gayanya yang selalu saya nampak macam di kolej dulu-- bersahaja.Buku yang menarik. Saya suka.

    7. Okeylah dan mungkin sebab buku ni aku pinjam, jadi tak rasa terkilan sangat lepas baca. Kesimpulannya, buku ni okey la(dengan tak ambil kira perkataan-perkataan kasar dalam buku ni). sekian.

    8. Ramai yang kata "jangan menilai buku dari kulitnya" tetapi buku ini membawa satu lagi idea iaitu "jangan menilai buku melalui penutup katanya."Mungkin secara luaran buku ini seperti menceritakan tentang feminisme tetapi percayalah, ada perkara yang lebih besar yang cuba untuk dikongsi iaitu belajar memaafkan diri sendiri:-)

    9. jangan terkejut dengan bahasa yang digunakan. sangat bahasa pasar tapi ianya menyeronokkan. kisah tentang lelaki & wanita. go get it!

    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *