Mustafa Kamal Ataturk: Penegak Agenda Yahudi

Mustafa Kamal Ataturk Penegak Agenda Yahudi Mustafa Kamal Ataturk adalah bapa sekularisme Turki Lelaki yang memusnahkan institusi khalifah Islam Dia lelaki yang membawa Barat ke Turki dengan menolak Islam Dia lelaki yang memberi kisah untuk ki

Mustafa Kemal Atatrk Mustafa Kemal Atatrk Turkish musta fa ce mal a ta ty c May conventional November was a Turkish army officer, revolutionary, and founder of the Republic of Turkey, serving as its first President from until his death in Ideologically a secularist and nationalist, his policies and theories became known as Kemalism. Truth About Masonic Jewish Gay Dictator Mustafa Kemal Freemason Mustafa Kemal, the Gay dictator and the alleged founder of the oppressive secular Zionist regime in Turkey was Jewish Here is the Proof. To this date, there is extreme confusion among Muslims and non Muslims alike around the world regarding who was masonic dictator Mustafa Kemal widely known as Ataturk, meaning the father of Turks. Badass of the Week Mustafa Kemal Ataturk A man born out of due season, an anachronism, a throwback to the Tartars of the steppes, a fierce elemental force of a man With his military genius and his ruthless determination, in a different age he might well have been a Genghis Khan, conquering empires. How Atatrk Made Turkey Secular Lost Islamic History The evolution of Turkey in the early s is one of the most baffling cultural and social changes in Islamic history In a few short years, the Ottoman Empire was brought down from within, stripped of its Islamic history, and devolved into a new secular nation known as Turkey. Mustafa Kemal Atatrk Biografia L infanzia e gli anni giovanili Mustafa Kemal nasce all inizio del nella Salonicco ottomana Selanik, oggi Tessalonica, Grecia.La sua casa natale non certa una casa del distretto di Koca Kas m Pa a, in via Islahhane oggi via Apostolou Pavlou oggi preservata come suo museo, ma secondo altre fonti potrebbe essere nato nel distretto Ahmed Suba. Mustafa Kemal Atatrk Mustafa Kemal Pascha, seit mit dem Nachnamen Atatrk osmanisch Mu af Keml Pa a in Selnik, Osmanisches Reich November in Istanbul, Trkei war der Begrnder der Republik Trkei und von bis erster Prsident der nach dem Ersten Weltkrieg aus dem Osmanischen Reich hervorgegangenen modernen Republik. Mustafa Kemal ATATRK Soyad n Ne Zaman Alm t r Bu yaz m zda Mustafa Kemal Atatrk soyad n ne zaman alm t r k saca olarak bilgi aktaraca z. Mustafa Kemal Atatrk Vikipedi Mustafa Kemal Atatrk May s , Selanik Kas m , stanbul , Trk Kurtulu Sava n n askeri ve siyasi lideri, Trkiye Cumhuriyeti nin kurucusu ve ten e dek grev yapm ilk Cumhurba kan , Trk Ordusu Mare ali ve daha ncesinde bir Osmanl pa as Atatrk Birinci Dnya Sava s ras nda Osmanl ordusuna hizmet veriyordu anakkale Cephesi nde Mustafa Kemal Atatrk Wikipdia Ezt a szcikket ssze kellene dolgozni a Mustafa Kemal Atatrk magnlete szcikkel Az sszedolgozs utn az egyik lapot trlni kell, vagy ha rdemes tirnytss alaktani A megbeszlsbe a vitalapon kapcsoldhatsz be. Atatrk n ismi Kemal mi Kamal m Belgelerle Gerek Tarih Atatrk n ismi Kemal mi Kamal m lu y llarda Atatrk n isminin K e mal den, K a ml a evrildi ini ve Mustafa ismini kullanmad n gryoruz.Buna dair birka belge sunal m Resimleri orjinal boyutunda grmek iin zerlerine t klay n z Say l Silifke Tekir iftli i Tar m Kredi Kooperatifi nin numaral yesi K a ml

  • Title: Mustafa Kamal Ataturk: Penegak Agenda Yahudi
  • Author: Abdul Latip Talib
  • ISBN: 9789675783760
  • Page: 214
  • Format: Paperback
  • Mustafa Kamal Ataturk adalah bapa sekularisme Turki Lelaki yang memusnahkan institusi khalifah Islam Dia lelaki yang membawa Barat ke Turki dengan menolak Islam Dia lelaki yang memberi kisah, untuk kita renungkan, bagaimana murahnya maruah agama apabila dunia menjadi matlamat.

    One thought on “Mustafa Kamal Ataturk: Penegak Agenda Yahudi”

    1. Keangkuhan, kuku besi, diktator, tipu daya, putar belit, boneka kafir; mengingatkan aku kepada situasi semasa. Ironi.

    2. Walaupun masih agak keliru dengan terma novel sejarah, saya fikir masih boleh mengambil manfaat yang ada darinya. Kekeliruan tentang terma mungkin seputar disiplin ilmu sejarah yang bersandarkan fakta yang benar; yang sama sekali berbeza dengan novel yang berbentuk penceritaan (naratif) berbentuk rekaan (fiksyen). Fakta dengan fiksyen tidak mungkin boleh bersatu, tetapi demi mengambil manfaat yang ada atas semangat “hikmah adalah barang kaum Muslimin yang telah hilang, di mana saja ia menemuka [...]

    3. Buku yang harus dibaca. Kamal Attartuk bukan sekadar membawa sistem sekular ke Turki- tapi malah menghapuskan segala apa yang keislaman. Wanita dilarang munutup aurat, azan dilaung dlm bahasa turki malah quran juga diarah tulis semula dlam bahasa turki. Keangkuhan ditambah dengan kejahilan menjadikan Kamal Attartuk tenggelam dengan keasyikan dunia penuh jijik dan dayus. Lari dari peperangan malah membelot. Umat Islam harus kenal siapa manusia ini dia bukan bapa pemodenan, Inggeris dan Paris meng [...]

    4. Mustafa Kamal Ataturk, sebuah nama antagonis yang menghitamkan sejarah peradaban dunia. Beliau dengan tanpa rasa sekulumit serba salah menjatuhkan kerajaan kekhalifahan kepada bentuk sekularisme. Usahanya membatalkan sistem pemerintahan beorientasi syariat Islam terus diingati sebagai titik hitam - serban tidak lagi dibenarkan diganti dengan topi, bertudung bukan kewajipan diganti pakaian menjolok mata, buku-buku bahasa arab dimansuhkan diganti dengan buku teks dari barat, masjid Aya Sophia diga [...]

    5. Pendedahan yang sangat menarik, karya Pak Latip yang paling saya suka.Siapa sangka, seteruk itu kematian lelaki pengkhianat ini. Mustafa Kamal Ataturk, pada mulanya seluruh umat Islam mengangkatnya kerana apa yang dibawa, setelah tembelangnya pecah, seluruh dunia meraung kerana mereka tersalah pilih. Sejarah hidup Mustafa Kamal Ataturk menunjukkan kepada pembaca, betapa wang mengubah hidup kita (bagaimana Mustafa Kamal memilih untuk lebih menyukai seorang lelaki entah sesiapa berbanding ibu send [...]

    6. Excellently written. Pernah dengar mengenai diktator turki Mustafa Kamal Ataturk sikit sana dan sikit sini. Waktu baca buku Rona Bosphorus oleh Zaid Akhtar, memang simpan niat nak tahu lebih terperinci mengenai Sultan Al Fateh dan Ataturk. Buku tulisan Tuan Abdul Talib ini, walaupun ringkas dapat memberi maklumat dengan begitu jitu dalam bahasa mudah dan menarik. Bermula dengan waktu Ataturk masih belum lahir (kelihatannya beliau anak luar nikah hasil perayaan ritual Yahudi Dunamah), hingga zama [...]

    7. Banyak pengajaran yang kita boleh ambil sebagai ikhtibar daripada buku ini. Yang paling utama adalah laksanakan tanggungjawab kita kepada Allah dan agama terbelih dahulu. Utamakan akhirat insya Allah dunia akan menyusuli. Buku ini bagi saya agak hambar di tengah-tengah, tetapi kerana perasaan ingin tahu menyebabkan saya teruskan membaca hingga akhir. Saya juga baca buku ini kerana saya menyukai negara Turki dan ingin tahu serba sedikit sejarahnya daripada sudut perspektif pelbagai penulis.Alhamd [...]

    8. First novel sejarah yang aku baca. Since aku memang tak pandai sejarah, buku ni memang sangat membantu. Sekarang, aku dah tahu dah serba sikit fasal Mustafa Kamal Ataturk dan Turki. Kenapa sikit-sikit? Sebab gaya penulisan penulis tak berapa kena dengan aku. Aku tak minat. Dan ayat kadang-kadang berulang dan susah nak faham (ulang baca: aku memang tak pandai sejarah).Jadi, aku bagi tiga bintang. Isi padat tapi gaya penulisan kurang sampai. Apa-apa pun, kalau aku berkesempatan ke Turki, aku nak m [...]

    9. Novel sejarah yang memaparkan penceritaan yang hidup melalui pengolahan jalan cerita yang mampu menarik golongan muda untuk mengenali sejarah Mustafa Kamal atarturk Pengetahuan saya mengenai bapa sekular turki ini semakin bertambah dan berjaya menarik minat saya untuk mengenali negara turki dan ummat Islam di sana dengan lebih mendalam

    10. Saya mengambil tempoh masa yang lama untuk menghabiskan buku ini kerana sedih, dan tidak sanggup nak tahu kesusahan dan kejerihan yang dihadapi masyarakat sana ketika itu. (Agaknya stress exam pun menjadi faktor. Hehe)Penulis menulis denagn plot yang sangat baik dan menarik untuk sebuah buku sejarah.

    11. this book gives you a story about history of republic of turkey and about man named mustafa kamal ataturk that try to change the islamic rule in turkeyyone who have chance or free time must read this book.

    12. kejatuhan khilafah uthmaniah pd 3 mac 1924undang2 islam ditukar kepada undang2 baratalifah dihalau dr istana

    13. Sebuah buku yang bagus dari segi penceritaan. Buku yang menjadi pintu gerbang kepada pengenalan lebih jauh mengenai Mustafa Kamal dan Sejarah Turki.

    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *